روانشناسی چگونه است ؟

کنترل خشم
راه هایی برای کنترل خشم
مهر ۱۱, ۱۳۹۷
keyfiyat khab
راهکار های بهبود کیفیت خواب
مهر ۱۵, ۱۳۹۷

روانشناسی چگونه است ؟

آموزش روانشناسی چگونه است ؟

روانشناسی چگونه است ؟

روانشناسی چگونه است ؟

 

روانشناسی رشته نسبتا جدیدی است که هنوز مراحل تکاملی را می گذراند. با وجودی که انجمن روان شناسی آمریکا تا کنون 53 زمینه مختلف روانشناسی را شناسایی کرده است، اما به دلیل تنوع رفتارهای انسانی، گرایشهای

تازه ای به طور مستمر در حال پدید آمدن هستند .

به دلیل آنکه روانشناسی با موضوعات دیگری از قبیل زیست شناسی، فلسفه ، انسان شناسی و جامعه شناسی نیز ارتباط دارد ، شاخه های جدید پژوهشی و کاربردی به طور مستمر در حال شکل گیری است .

از جمله این شاخه ها میتوان به  موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • روانشناسی مدرسه :

روانشناسان مدرسه در داخل مدارس و سیستم های آموزشی کار می‌کنند و به دانش‌آموزان در زمینه‌های هیجانی، اجتماعی و تحصیلی کمک می‌کنند. هدف روان‌شناسی مدرسه، همکاری با اولیاء، معلمان و دانش‌آموزان در جهت ایجاد یک محیط آموزشی سالم با تمرکز بر نیازهای دانش‌آموزان است .

روان‌شناسی مدرسه (NASP) در آمریکا در سال 1968 تأسیس شد و این رشته به طور رسمی به عنوان یک تخصص دکتری توسط انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA) شناخته شد. در سال 2002، روان‌شناسی مدرسه یکی از 10 حرفه پرطرفدار در آمریکا بوده و تقاضا برای روان‌شناسان مدرسه همچنان رو به افزایش است.

 

  • روانشناسی صنعتی- سازمانی :

یکی از شاخه‌های جدید علم ومعرفت که مساله نیروی انسانی ودیگر جنبه‌های مربوط  به دنیای کار را در کانون توجه خود دارد،روان شناسی صنعتی وسازمانی است. در واقع ،کاربرد و گسترش اصول روانشناسی صنعتی- سازمانی به مسایلی که انسان در تجارت و ... با آنها دست به گریبان است می پردازد. از آنجا که شاخه روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از شاخه‌های کاربردی و فعال رشته مهم روانشناسی است و همچنین کشور نیز در آستانه توسعه اقتصادی و صنعتی است لذا استفاده از خدمات مشاوره روانشناسی صنعتی و سازمانی یکی از ضروریات دنیای تولید و کار است و بدون این گونه خدمات ، تولید با کیفیت در دنیای پر رقابت فعلی با مشکل روبروس میشود . خدمات مشاوره‌ای با حل و فصل مشکلات کارکنان در ابعاد مختلف می‌تواند تخصص، انرژی و توان کارکنان را در اختیار اهداف و ماموریت های سازمان قرار بدهد .

 

  • روانشناسی اجتماعی :

روانشناسی اجتماعی مطالعه بر روی موضوعات ، مشکلات و مسایل مرتبط با روانشناسی و جامعه‌ است . روانشناسی اجتماعی ، اثرات حضور دیگران را بر رفتار فرد یا رفتار خود را تحت تأثیر گروهی مشخص  مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد . روشن است که تأثیر دیگران بر فرد مستلزم وجود روابط متقابل بین خود با دیگران است ، بنابراین به یک تعریف دیگر میتوان اینگونه روان شناسی اجتماعی را تعریف کرد که :

روان شناسی اجتماعی به عنوان  یک علم بر روی رفتار متقابل بین انسان‌ها و یا علم مطالعه تعامل  بین انسان‌ها شناخته می‌شود .

 

روانشناسی چگونه است ؟Reviewed by من میتوانم on Oct 6Rating: 4.5روانشناسی چگونه است ؟روانشناسی چگونه است ؟ روانشناسی رشته نسبتا جدیدی است که هنوز مراحل تکاملی را می گذراند ...

روانشناسی چگونه است ؟ روانشناسی رشته نسبتا جدیدی است که هنوز مراحل تکاملی را می گذراند …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *