بررسی عشق به لحاظ بیولوژی

عشق در نگاه اول
عشق در یک نگاه
آذر ۲۴, ۱۳۹۶
عشق در خانمها و آقایان
سطح عشق میان دختران و پسران (قسمت اول)
آذر ۲۶, ۱۳۹۶

بررسی عشق به لحاظ بیولوژی

روانشناسی بیولوژِی

بررسی عشق به لحاظ بیولوژی

بررسی عشق به لحاظ بیولوژی

یك مغزشناس به اسم دانافرم سه سیستم مرتبط با همسر،تولیدمثل و پدرومادر را شرح می دهد.این سیستمها شهوت، جاذبه و وابستگی نامیده شده است.

شهوت: راهی غریزی است كه آنقدر مرد و زن تحریك می كند. تا اعمال  جنسی میان آنها صورت گیرد.

كشش: این سیستم دو شریك را بصورت تحریک آمیزی متمركز می كند تا  تلقیح انجام گیرد. فیشر متوجه شد فرضیه سیستم كشش بعنوان روشی شخصی است تا مناسبترین شریك را انتخاب و این تمركز را ادامه دهد. اشخاصی كه تصور می كردند بصورت ژنتیكی بهتر هستند، و هنوز هم هستند، می توانند شریك زناشویی مناسبی باشند.

وابستگی:این روش عاطفی (اصطلاح «عشق مهربان») پدید آمده است  تا زاد و ولد و حیات نسل ضمانت شود.مقصود اصلی از افزایش میزان هورمونهای واسوپرسین و اكسی توسین حفظ زندگی مشترك پدرومادر است،دست کم تا وقتی كه فرزند توانایی محافظت و اداره از خود را بدست آورد.

بررسی عشق به لحاظ بیولوژیReviewed by روانشناسی on Dec 16Rating: 4.0بررسی عشق به لحاظ بیولوژیكشش: این سیستم دو شریك را بصورت تحریک آمیزی متمركز می كند تا تلقیح انجام گیرد. فیشر متوجه شد فرضیه سیستم كشش بعنوان روشی شخصی است تا مناسبترین شریك را انتخاب و این تمركز را ادامه دهد.

در روانشناسی ازدواج یک مغزشناس به اسم دانافرم سه سیستم مرتبط با همسر،تولیدمثل و پدرومادر را شرح می دهد.این سیستمها شهوت، جاذبه و وابستگی نامیده شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *