فضای روابط عاطفی (۱)

راز موفقیت مالی
موفقیت مالی
آذر ۲۸, ۱۳۹۶
قوانین روابط عاشقانه
فضای روابط عاطفی (۲)
آذر ۳۰, ۱۳۹۶

فضای روابط عاطفی (۱)

قوانین روابط عاشقانه

فضای روابط عاطفی

فضای روابط عاطفی

روابط میان زن و شوهر از آن دست موضوعاتی است که همواره باید مراقب بود تا روند کسالت  آوری پیدا نکند. خیلی از متخصصان اعتقاد دارند این روزها با مسیر رو به رشد تکنولوژی و حضور افراد در شبکه‌های مجازی و اجتماعی خواسته‌های زن و مرد عوض می شوند؛ پس خیلی از این موضوعات باعث ایجاد باورهایی غلط میان مردم شده که بااهمیت‌ترین دلیل آن عدم آگاهی است.

دکتر آذین، متخصص پزشکی اجتماعی و فلوشیپ سلامت جنسی می‌گوید می‌شود رابطه احساسی را به مثلثی نسبت داد که سه ضلع آن جذابیت، صمیمیت و تعهد می باشد. او در ادامه به شما می‌گوید بزرگترین معضلاتی که باعث تیره شدن روابط جنسی می‌شود، ناشی از چه دلایلی است.

جذابیت ، نخستین ضلع مثلث رابطه احساسی

برای فهمیدن بهتر این قضیه می‌شود عشق را مانند یک مثلث تصور کرد و متغیرهای متفاوتی موجود هستند که باید  مراقب آنها بود تا اضلاع مثلث پا بر جا باقی بماند. نخستین ضلع مثلث که بستر ایجاد پیوند است و دو شخص را جذب یکدیگر می‌کند، شور و اشتیاق و جذابیت‌های ذاتی است. در بوجود ‌آمدن این جاذبه‌ها دلایل متفاوتی مانند جذابیت‌های جنسی، رفتاری، ظاهری و...  دخالت دارند. این اهمیت دارد که شور و اشتیاق و جذابیت باید همیشه در گذر عمر پایدار باشد و ادامه یابد. البته این انتظار وجود ندارد که اکثر جذابیت‌های ظاهری که دختر و پسر در 25 سالگی دارند، تا 45 سالگی هم ادامه پیدا کند اما چنانچه این قضیه کم کم در گذر زندگی پشت گوش انداخته شود، مسلما شور و شوق در زندگی مشترک دچار صدمه و زیان خواهد شد.

روند پیر شدن و تحولات ظاهری

از این احساس به چه صورت باید محافظت شود؟ یکی از موارد، اهمیت دادن برای حفظ و حتی ارتقای کیفی جذابیت‌های اولیه است. البته دگرگونی هایی که در گذر عمر و با افزایش سن به وجود می آیند، ویژگی های ظاهری اشخاص را هم در برمیگیرد و تمام پروسه پیر شدن و تحولات طبیعی را باید قبول کنیم ولی چنانچه نگاه واقع‌بینانه نسبت به قضیه وجود داشته باشد و زن و مرد توقعاتی متناسب با سن و سال و مدت زمانی که از ازدواج می‌گذرد داشته باشند، همیشه می‌توان چاره ای برای حفظ زیبایی پیدا کرد. البته حفظ این جذابیت الزاما به انجام بعضی کارها مانند تن دادن به انواع جراحی‌های زیبایی احتیاج ندارد. حفظ تمیزی و مرتب بودن ظاهری و از آن بااهمیت‌تر زیبایی رفتاری، از اثرگذارترین راه‌ها برای محافظت از شور و اشتیاق میان دو نفر است.

ساعات بیشتری را کنار هم سپری کنید

از علامت‌های دیگر وجود شور و اشتیاق، سطح وابستگی زن و شوهر‌ها نسبت به هم است. بعضی زن و شوهرها پس ‌از مدتی که از زندگی زناشوییشان ‌طی میشود، این وابستگی میانشان از بین می‌رود. گویا هر یک زندگی جداگانه ای و صرفا درکنار هم در یک خانه زندگی می کنند. این شور و شوق باید این طور نشان داده شود که ما همیشه به هم وابسته هستیم، به یکدیگر احتیاج داریم و دور شدن یا نزدیک ماندن نسبت به هم برای‌مان اهمیت دارد. به این مفهوم که هرچند مشغله کاری داریم ولی در عین حال قصد داریم ‌زمان طولانی تری را در «کنار هم» و «با هم» سپری کنیم.

چاشنی‌های رابطه را تغییر دهید

در زندگی مشترک زن و مرد باید از ارتباط و تماس‌های زناشویی‌شان راضی باشند ولی با توجه به مدت زمانی که از شروع زندگی مشترک می‌گذرد، چنانچه نتوانند آنچه که میان‌شان رخ می‌دهد را، که شاید بتوان آن را به شکلی نمایشنامه روابط مشترک معنا کرد، بانشاط و تازه نگه دارند، امکان دارد پس از مدتی احساس رکود و کسالت پدید آید.

فضای روابط عاطفی (1)Reviewed by روانشناسی روابط on Dec 20Rating: 4.0فضای روابط عاطفیخیلی از متخصصان اعتقاد دارند این روزها با مسیر رو به رشد تکنولوژی و حضور افراد در شبکه‌های مجازی و اجتماعی خواسته‌های زن و مرد عوض می شوند .

خیلی از متخصصان روانشناسی اعتقاد دارند این روزها با مسیر رو به رشد تکنولوژی و حضور افراد در شبکه‌های مجازی و اجتماعی خواسته‌های زن و مرد در روابط عاطفی عوض می شوند .

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *