ارامش در محیط کار

بهترین سن یادگیری زبان برای کودک
سن یادگیری زبان برای کودک
تیر ۲۴, ۱۳۹۷
نکات بلوغ دختران
بلوغ دختران
تیر ۲۶, ۱۳۹۷

ارامش در محیط کار

راه های ارامش در محیط کار

ارامش در محیط کار

عده زیادی از ما دوست داریم چنین فکر کنیم که اگر زیر فشار باشیم، بهتر کار می‌کنیم. این نوع تفکر، توجیهی برای تنبلی است. توجیه چنین کاری این است که چون زیر فشار و اجبار بهتر کار می‌کنم تا آخرین دقیقه کار را به تعویق می‌اندازم و این بهترین نوع خودفریبی است. مطمئن باشید با فشار و در آخرین لحظه کار‌کردن، آرامش را از شما می‌گیرد و در ضمن وقتی مجبور باشید با فشار کار کنید حتما مرتکب اشتباه خواهید شد.

البته اگر زمانی را به تفریح و تمدید قوا اختصاص ندهیم، زیان می‌کنیم. معمولا افرادی که به کار‌کردن اعتیاد دارند، جاه‌طلب هستند و می‌خواهند به هر قیمتی خود را بالا بکشند و متاسفانه آنچه را بسیاری از این افراد نمی‌دانند این است که اعتیاد به کار موثر بودن شغلی را کم می‌کند. بخصوص این‌که هر قدر کار پراسترس‌تر باشد نیاز فرد به استراحت و فراغت از کار و تفریح بیشتر است. اگر به تصویر بزرگ از زندگی افراد موفق نگاه کنید متوجه می‌شوید بیشتر عمر خود را به زندگی‌کردن اختصاص داده‌اند. در واقع آنها باید زندگی می‌کرده‌اند تا بتوانند کار کنند. سعی کنید بیشتر به آن جنبه خود که ارتباطی به کار ندارد، توجه کنید و زمانی را واقعا زندگی کنید. مثلا چند موضوع مورد علاقه و سرگرمی برای خود پیدا کنید تا شما را از فشارهای جسمی و ذهنی آزاد کند. اگر در طول روز کاری، به خود فرصت استراحت بدهید در می‌یابید حتی کارایی‌تان در کار نیز بهبود پیدا می‌کند.

، شما را با برخی از بهترین راهکارهای مقابله با استرس در محیط کار آشنا می‌کند.

۱-صبح‌تان را شاداب آغاز کنید

بسیاری از مردم حتی پیش از رسیدن به محل کار خود دچار استرس می‌شوند. آماده کردن فرزندان برای مدرسه، انجام دادن کارهای خانه، گیر کردن در ترافیک، تحمل رفتارهای ناهنجار ترافیکی و مشکلاتی از این دست، شما را عصبی و در برابر واکنش‌ها آسیب‌پذیرتر می‌کنند. برای اجتناب از این تنش‌ها، زمان صبحگاهی خود را به درستی نظم دهید و برای رفتن به محل کار کمی زودتر و با نگرشی مثبت از منزل خارج شوید. روحیه مثبت، شما را به راحتی از موقعیت‌های استرس‌زا خارج می‌کند و تا حد زیادی اثرات بد استرس را کاهش می‌دهد.


۲-انتظارهای دیگران را بشناسید

بسیاری از موقعیت‌های استرس‌زا به این دلیل پدید می‌آیند که مردم دقیقا نمی‌دانند از آنها چه انتظاراتی دارند. به ‌عبارتی الزامات کار برایشان روشن نیست. با صحبت با مافوق‌تان می‌توانید از بروز چنین موقعیت‌هایی اجتناب کنید. دانستن «میزان کار کافی» در سازماندهی به زمان و کار بسیار مهم است و استرس را از بین می‌برد.


۳-از درگیری‌ در محل کار اجتناب کنید

درگیر شایعات نشوید و در هیچ منازعه و جروبحثی وارد نشوید. درگیری در چنین موقعیت‌هایی نه‌ تنها تعادل هیجانی شما را بر هم می‌زند، بلکه اعتبار شما را در محیط کار خدشه‌دار می‌کند. همچنین از افرادی که عادت دارند به درگیری‌ها و اختلافات دامن بزنند، دوری کنید. هیچ‌گاه عقاید مذهبی یا سیاسی خود را با حالتی پرخاشگرانه ابراز نکنید.

۴-فضای کار راحتی به وجود آورید

شاید تاکنون به این موضوع توجه نکرده باشید ولی محیط کاری نامساعد، شما را بیشتر در معرض استرس قرار می‌دهد. حتی مدل صندلی، ارتفاع میز و… در بالابردن بازده کاری و توانایی شما در مقابله با استرس بسیار موثر است. از این ‌رو، مطمئن شوید که اتاق شما به همه وسایل ضروری و راحت مجهز است تا شغلتان را به امری لذت‌بخش تبدیل کنید.

ارامش در محیط کارReviewed by من میتوانم on Jul 16Rating: 3.0ارامش در محیط کارعده زیادی از ما دوست داریم چنین فکر کنیم که اگر زیر فشار باشیم، بهتر کار می‌کنیم

عده زیادی از ما دوست داریم چنین فکر کنیم که اگر زیر فشار باشیم، بهتر کار می‌کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *