راه های افزایش حافظه

درمان خود کوچک بینی
خود کوچک بینی
مرداد ۹, ۱۳۹۷
راه های افزایش مسئولیت پذیری
افزایش مسئولیت پذیری
مرداد ۱۱, ۱۳۹۷

راه های افزایش حافظه

راه های افزایش حافظه

افزایش حافظه

بشر هر روز کارهای جدیدی را برای تقویت حافظه انجام می دهد و دانشمندان نیز مرتبا به اطلاعات تازه ای در رابطه با عملیاتی بودن این روش ها دست می یابند.

حافظه پروسه پیچیده ای از فعالیت های متفاوت در مغز است. قبل از اینکه ببینیم چه کارهایی برای تقویت حافظه مان انجام دهیم بد نیست مقداری در مورد شکل گیری حافظه بدانیم.

مرحله 1: خلق حافظه

مغز ما سیگنال هایی با یک الگوی خاص در رابطه با وقایعی که تجربه می کنیم می فرستد و بین نرون های ما ارتباطی به وجود می آورد که سیناپس ها نامیده می شوند.

مرحله 2: تثبیت حافظه

در این قسمت اگرهیچ کار دیگری نکنید حافظه به زودی پاک خواهد شد. تثبیت روند سپردن چیزی به حافظه ی بلند مدت است که بتوان آن را بعدها هم به یاد آورد. قسمت اعظم این روند وقتی که خوابیم اتفاق می افتد، مغز ما در زمان خواب همان الگوی فعالیت مغزی را بازسازی و سیناپس هایی که در طول روز به وجود آمده بود را تقویت می کند.

حافظه فعال تقریبا شبیه دفترچه یادداشت مغز شماست، جایی که اطلاعات جدید موقتا نگهداری می شوند.  هنگامی که نام کسی یا آدرسی که می خواهید بروید را می شنوید این اطلاعات را در حافظه فعالتان نگه می دارید تا اینکه کارتان با این اطلاعات تمام شود. اگر این اطلاعات بیشتر از این برایتان استفاده ای نداشته باشد مغزتان اجازه می دهد به کل پاک شوند. اما اگر استفاده داشته باشند، به حافظه بلند مدت سپرده می شوند. آنجا می توانند تقویت شده و بعدا به یاد آورده شوند.

اول از همه غذاهای سالم بخورید چنانچه استفاده از یک رژیم غذایی سالم و مناسب نه تنها برای جسمتان مفید است، بلکه برای مغز و حافظه تان نیز لازم است. بر طبق نظرات آکادمی عصب شناسی آمریکا، خوردن میوه ها و سبزیجاتی که حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان هستند؛ مثل توت ها، مرکبات، اسفناج، هویج، کلم بروکلی، گوجه فرنگی و سیب زمینی شیرین می تواند تا 11 درصد احتمال سکته را پایین بیاورد.

 

تحقیق دیگری نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در ذغال اخته و انواع میوه های جنگلی و انگور می تواند توانایی ارتباط سلول های مغزی را با یکدیگر بالا برده و خطر آسیب رسیدن به آنها را پایین آورد.

راه های افزایش حافظهReviewed by من میتوانم on Aug 1Rating: 3.0راه های افزایش حافظهبشر هر روز کارهای جدیدی را برای تقویت حافظه انجام می دهد و دانشمندان نیز مرتبا به اطلاعات تازه ای در رابطه با عملیاتی بودن این روش ها دست می یابند

بشر هر روز کارهای جدیدی را برای تقویت حافظه انجام می دهد و دانشمندان نیز مرتبا به اطلاعات تازه ای در رابطه با عملیاتی بودن این روش ها دست می یابند

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *