درس خوندن بیش از حد

مهم ترین نکات کار گروهی
کار گروهی
فروردین ۲۸, ۱۳۹۷
مهم ترین نکات درباره ی اعتیاد به خرید
اعتیاد به خرید
فروردین ۳۱, ۱۳۹۷

درس خوندن بیش از حد

مهم ترین مشکلات درس خوندن بیش از حد

درس خوندن بیش از حد

درس خوندن بیش از حد

 روان شناسان دریافته اند تحصيلات زیاد و درس خواند افراطی می تواند تاثیر مخربی روی سلامت روان داشته باشد. 
 
 به گفته این متخصصان هر چند نداشتن تحصيلات دانشگاهی و عالی آینده افراد را تحت تاثیر قرار می دهد اما افرادی که برای رسیدن به مدارج علمی همه وقت و انرژی شان را روی درس خواندن می گذراند به نتیجه ایده آل نمی رسند و در معرض ابتلا به افسردگی قرار می گیرند. 

مطالعه بدون هدف و انگیزه و یا در شرایط محیطی نامناسب و در وضعیت جسمی و روحی نامتعادل منجر به حواس پرتی، خارج شدن از جریان کار می گردد رؤیا زدگی روزانه از ویژگی های دوران نوجوانی است به همین خاطر می بینیم که جوانان بسیار مشکل می توانند با خیالی آسوده به مطالعه بپردازند.

۸- وجود اضطراب و بطور کلی اختلالات روانی و عدم اعتماد به نفس، وسواس فکری، افسردگی، تحرک بیش از حد بیش فعالی و …

وسواس در مطالعه، دانش آموز وسواسی مطلبی را یکبار خوانده بعد دچار تردید می شود که آیا آن را خوب فهمیده یا نه و به واسطه این تردید مجدداً او به مطالعه دوباره سوق داده میشود. این روند چندین بار تکرار می شود تا وی مطمئن شود که واقعاً مطلب را یاد گرفته است که این امر باعث خستگی و دلزدگی نسبت به مطالعه می شود.

 که باعث عدم تمرکز می شود و با طولانی شدن زمان مطالعه حالت خستگی و عدم تمرکز باعث احساس دلسردی و افت تحصیلی می شود یافته های علمی نشان می دهد که انسان با کسب مهارتهای کافی می تواند در هر دقیقه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه را بخواند و معنی آن کلمات را هم دریافت کند.

 مقدمه کتاب را که به منزله چهارچوب کتاب و خلاصه متن بیان شده را خوب مطالعه کند. خلاصه های پایان فصل را نیز مورد توجه قرار داد تا با دریافت کلی مطالب یک فصل موجب تسریع در مطالعه شودباتسریع در ورق زدن عناوین مطالب ، کلمات درشت متن و برخی از پاراگراف ها را خوانده که این وقت زیادی را نمی گیرد و آنگاه شروع به مطالعه متن نماید.

درس خوندن بیش از حدReviewed by من میتوانم on Apr 19Rating: 3.0درس خوندن بیش از حدروان شناسان دریافته اند تحصيلات زیاد و درس خواند افراطی می تواند تاثیر مخربی روی سلامت روان داشته باشد.

روان شناسان دریافته اند تحصیلات زیاد و درس خواند افراطی می تواند تاثیر مخربی روی سلامت روان داشته باشد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *