مقابله با عجول بودن

افسردگی
راه های کاهش افسردگی
مرداد ۲۶, ۱۳۹۷
برری راه های فهمیدن دروغ
راه های حرفه ای فهمیدن دروغ
مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

مقابله با عجول بودن

راه های مقبله با عجول بودن

مقابله با عجول بودن

 صبر یکی از ویژگی‌های اخلاقی پسندیده‌ای است که باعث می‌شود بیشتر احساس آرامش و خوشبختی کنیم. این روزها اکثر ما بدون اینکه متوجه باشیم، دائم عجله داریم و آن‌قدر به این وضعیت پرشتاب عادت کرده‌ایم که تقریبا بدون عجله نمی‌توانیم زندگی کنیم.
 
اما بی‌صبری و کم‌حوصلگی ضعف بزرگی به‌حساب می‌آید. بی‌صبری ممکن است شما را مضطرب و عصبی کند، باعث شود در دستیابی به اهداف طولانی‌مدت‌تان ناکام بمانید و حتی با عزیزان و اطرافیان‌تان هم، رفتاری پرخاشگرانه داشته باشید. اما خبر خوب این است که شما هم می‌توانید به فردی صبور تبدیل شوید. البته این امر یک‌شبه اتفاق نمی‌افتد و مستلزم تمرین و پشتکار شماست، اما مطمئن باشید کاملا ممکن است. در مطلب زیر، راهکارهایی برای تمرین صبر و شکیبایی به شما معرفی خواهیم کرد.

سعی کنید بفهمید چرا این‌قدر عجله دارید

به‌عنوان‌مثال، منتظرماندن برای شروع جلسه‌ای مهم، معمولا هنگامی که چند کار را هم‌زمان انجام می‌دهیم یا هنگامی که برنامه زمانی فشرده‌ای داریم، صبر و شکیبایی‌مان را از دست می‌دهیم. این شلوغی، کل روزمان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و دوست داریم آن روز زودتر سپری شود. اگر کارهای زیادی را هم‌زمان انجام می‌دهید و سرتان بیش‌ازحد شلوغ است، باید قبل از اینکه سعی کنید واکنش طبیعی‌تان را به واکنشی اضطراری تغییر دهید، فهرست کارهای‌تان را مجددا بررسی کنید. سعی کنید وظایف‌تان را طوری پخش کنید که در هر موقعیتی فقط یک کار برای انجام‌دادن داشته باشید. البته این‌طور نباشد که در برخی موقعیت‌ها هیچ کاری نداشته باشید. اگر می‌توانید، بعضی مسئولیت‌ها را به دیگران واگذار کنید. این به‌خودی‌خود می‌تواند صبر شما را محک بزند، اما گذشته‌ازاین، شما اساسا باید یاد بگیرید مسئولیت‌ها را تقسیم کنید.

2- محرک‌ها را شناسایی کنید

به‌عنوان‌مثال، هنگامی که هیچ کاری نمی‌کنید، بی‌صبری به‌تدریج بر شما اثر می‌گذارد. اگر احساس اضطراب، نگرانی یا ناراحتی می‌کنید، ممکن است اصلا متوجه نشوید بی‌صبری‌تان علت زمینه‌ایِ این احساسات است. برای کاهش میزان بی‌صبری‌، ابتدا باید سعی کنید از آن آگاه باشید. از نظر شما کدام حوادث، افراد، عبارات یا شرایط، همیشه باعث می‌شوند خون‌سردی‌تان را از دست بدهید؟ بنشینید و لیستی تهیه کنید از تمام چیزهایی که باعث اضطراب، تنش یا ناامیدی شما می‌شوند. در ذات اکثر محرک‌ها واقعیتی وجود دارد که به‌سختی می‌توانید آن را بپذیرید. آن واقعیت‌ها برای شما چه هستند؟

3- به‌دنبال الگوها باشید

آگاه‌بودن از بی‌صبری‌تان به شما فرصت می‌دهد از آن درس بگیرید. این موارد را کشف کنید و سپس به‌طور منطقی درباره آنها فکر کنید و تصمیم بگیرید، آیا بی‌صبری شما موجه و مفید است یا خیر. معمولا این‌طور نیست، اما اگر باشد، آنگاه شما می‌توانید به‌جای استرس‌داشتن درمورد آن مسئله، راه‌هایی برای حل مشکلات ریشه‌ای پیدا کنید

مقابله با عجول بودنReviewed by من میتوانم on Aug 18Rating: 3.0مقابله با عجول بودنصبر یکی از ویژگی‌های اخلاقی پسندیده‌ای است که باعث می‌شود بیشتر احساس آرامش و خوشبختی کنیم

صبر یکی از ویژگی‌های اخلاقی پسندیده‌ای است که باعث می‌شود بیشتر احساس آرامش و خوشبختی کنیم

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *