راه های کاهش افسردگی

روانشناسی
روانشناسی بالینی
مرداد ۲۵, ۱۳۹۷
راه های مقبله با عجول بودن
مقابله با عجول بودن
مرداد ۲۷, ۱۳۹۷

راه های کاهش افسردگی

افسردگی

من میتوانم

1 - تمرین تمرکز حواس

ذهن افسرده تمایل دارد تا همه چیز را اشتباه ببیند و نگرانی های بی فایده ای در مورد تمامی احتمالات منفی که ممکن است در آینده اتفاق بیافتد داشته باشد. این چرخه تفکر منفی بدبختی فرد را تقویت می کند و در مدیریت غلبه بر افسردگی اصلا مفید نیست. تمرکز حواس شامل تمرکز بر زمان حال است و یک مهارت است که نیاز به تمرین دارد. اکثر مواقع, ذهن ما مملوء از افکار متفاوت است و تمرکز کردن بر زمان حال برای ذهن ما غیر طبیعی به نظر می رسد. تمرین تعامل بر حواس تان بصورت لحظه ای. تمرکز بر حس لامسه، چشایی، بینایی، شنوایی و بویایی می تواند کمک کننده باشد. درگیر شدن بروی حواس تان زمان کمتری را برای نگرانی باقی می گذارد.

2 - گوش دادن به موسیقی ملایم

من همیشه از موسیقی به عنوان غذایی برای روح یاد کرده ام. موسیقی ملایم می تواند فضا را فورا تغییر بدهد و جو مثبتی ایجاد کند. گوش دادن به موسیقی شاد تغییرات شیمیایی در مغز ایجاد می کند و می تواند خلق و خوی تان را بهبود بخشد.
3 - درمان های لمسی

مطالعات علمی نشان می دهد که درمان های لمسی می تواند به برخی از افراد کمک کند تا بر افسردگی غلبه کنند, باعث می شود هورمون استرس، کورتیزول کاهش یابد و هورمون اکسی توسین احساس خوب افزایش پیدا کند. درمان هایی مانند طب سوزنی، طب فشاری، ماساژ، ریکی می توانند بسیار موثر باشند.

- نفس عميق بكشيد: بدين ترتيب براي پنج دقيقه، تنفس خود را آهسته تر كنيد و در حدود6 بار در دقيقه نفس بكشيد.به عبارت ديگر، ‌مدت 5 ثانيه عمل دم، 5 ثانيه عمل بازدم انجام دهيد. چند نفس ‌عميق شما را مجبور مي كند كه شانه هاي خود را بكشيد و ماهيچه هاي سفت را شل كنيد. براساس يك تحقيق بين المللي در سال 2001، تنفس آرام مزاياي غير قابل پيش بيني ديگري نيز دارد. محققان دريافته اند هنگامي كه مردم ‌يوگا مي كنند و يا در حال عبادتند، تنفس آنها به يك ريتم5 ثانيه دم و 5 ثانيه بازدم كاهش مي يابد كه با10 ثانيه ‌نوسان دوره اي كه به طور طبيعي در فشارخون اتفاق مي افتد برابري ‌مي كند. همزماني تنفس با اين ريتم‌هاي ‌واقعي عروق قلبي، باعث مي شود كه نه تنها فرد احساس آرامش بيشتري كند، بلكه پيشرفت در سلامت سيستم‌هاي ‌قلبي - عروقي را نيز موجب مي گردد.

  با آرامش برخيزيد: درست قبل از ترك تختخواب و بلافاصله بعد از اينكه زنگ ساعت به صدا درآمد،5 دقيقه ‌براي آرام كردن بدنتان وقت صرف نيد. با منقبض كردن انگشت‌هاي پا شروع كنيد، سپس با اختيار خود آنها را شل كنيد. بعد در مورد ماهيچه هاي كف پا و سپس عضله هاي ساق پا، ران پا و باسن همين كار را انجام دهيد. به ‌طرف بالا اين روش را ادامه دهيد تا بالاخره با جمع كردن وسـپـس شـل كـردن عـضـلـه هـاي صـورت بـه آن خاتمه ‌دهيد. ‌
راه های کاهش افسردگیReviewed by من میتوانم on Aug 17Rating: 3.0راه های کاهش افسردگیبررسی نکات مهم برای کاهش افسردگی

راه های کاهش افسردگی را بشناسید. افسردگی درمان دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *