فلسفه زندگی و نقش آن در موفقیت

من میتونم به خود شکوفایی و کمال فردی برسم
خود شکوفایی (self-actualization) چیست ؟
مهر ۲۰, ۱۳۹۶
من میتونم قانون 15 دقیقه
قانون ۱۵ دقیقه چیست ؟
مهر ۲۲, ۱۳۹۶

فلسفه زندگی و نقش آن در موفقیت

من میتونم نقش دنیای معنوی در زندگی

نقش دنیای معنوی در زندگی

فلسفه زندگی و موفقیت :

موفقیت در زندگی به عوامل بیشماری بستگی دارد ، عواملی که عموما با هم در ارتباط بوده و متقابلا روی هم تاثیر میگذارند . یکی از عوامل کلیدی موفقیت که تاثیر بسیار زیادی بر عوامل دیگر دارد فلسفه ی فردی افراد در زندگی میباشد که از آن به عنوان دنیای  معنوی یاد میشود. دنیای معنوی در واقع مفهوم و چرایی وجود انسان و وظیفه ای است که او برای خود در این جهان در نظر دارد. این نقش تاثیر مستقیم بر رفتار و عملکرد شخص دارد .
دنیای معنوی در افراد مختلف متفاوت میباشد ، هرچند در ایدئولوژی و مذاهب مختلف میتوان به این نکته توجه کرد که طیف وسیعی از معتقدان به یک ایدئولوژی یا مذهب دنیای معنوی مشابه به هم دارند اما همین افراد هم در جزئیات با هم متفاوت هستند و باور های منحصر به فرد دارند .

نقش دنیای معنوی در موفقیت زمانی اهمیت میابد که فرد در مواجهه با مشکلات به ناگهان تمام انگیزه و انرژی خود را از دست میدهد چون نمیتواند با استفاده از باور های معنوی خود پی به فلسفه ی این اتفاق ببرد و آن را برای خود تشریح کند. مثلا فردی را در نظر بگیرید که در زندگی به موفقیت مالی خوبی دست یافته اما ناگهان یک شبه تمام دارایی خود را از دست میدهد . این اتفاق فرد را به این فکر می اندازد که " من که حقی از کسی ضایع نکردم ، چرا باید این بلا بر سر من بیاید ؟ " نقش دنیای معنوی در چنین مواردی پاسخ به چرایی رخ دادن چنین اتفاقاتی میباشد. اتفاقاتی که جواب منطقی و مشخصی نمیتوان به برای آن بیان کرد و نیازمند پاسخی در ابعاد ورای منطق عادی است .
جواب یک فرد به سوال فوق میتواند این باشد ، " این جهان ، جهان آزمون و خطاست پس باید صبور بود " یا فرد دیگری بگوید " چون مادرم از من راضی نیست این بلا بر سر من آمده "  و یا هزاران جواب دیگر .
نقش دیگری که دنیای معنوی در موفقیت ایفا میکند ایجاد انگیزه در فرد است ، دنیای معنوی از باور های بسیار قدرتمندی تشکیل شده است که تاثیر بسیاری بر موفقیت یا شکست افراد ایفا میکند . مثلا فردی بر این باور است که " انسان تجلی خداوند است و باید نهایت تلاس خود را بکند تا به بهترین شکل زندگی کند " . یا شخص دیگری بر این باور باشد که زندگی محل تحمل سختی هاست و باید با سختی زندگی کرد " این دیدگاه تایین کننده ی مسیر اصلی فرد در زندگی پیش روی اوست . فردی که با این باور که " من میتونم به هرچیزی که میخواهم برسم چون این دنیا دنیای معجزه ها است " این فرد مسلما با دیدگاه " من میتونم " شانس بیشتری برای موفقیت خواهد داشت . چون این عبارت " من میتونم " انرژی ذهنی مثبت بسیاری در فرد ایجاد میکند .
مرور این باور های عمیق در افراد میتواند اطلاعات با ارزشی در ارتباط با اتفاقات احتمال پیش روی او در اختیار قرار دهد . شما میتوانید با تفکر کافی به دنیای معنوی خود دست یابید و تاثیرات آن را بر زندگی خود برسی کنید و در صورت نیاز در آنها تجدید نظر کنید.

در آخر هم باید یادآور شد که طلب کمک از پروردگار و شکر گذاری از خداوند میتواند تغییراتی در زندگی انسان ایجاد کند که گاهی غیر قابل تصور است .

فلسفه زندگی و نقش آن در موفقیتReviewed by حسین اربابی on Oct 13Rating: 3.0فلسفه ی زندگی و نقش آن در موفقیتدر واقع این نوع نگرش و دیدگاه ماست که تعیین کننده ی عملکرد کلی ما در زندگی میباشد. دنیای معنوی شامل قدرتمند ترین باورهای هر فرد نسبت به جهان اطراف اوست.

در واقع این نوع نگرش و دیدگاه ماست که تعیین کننده ی عملکرد کلی ما در زندگی میباشد. دنیای معنوی شامل قدرتمند ترین باورهای هر فرد نسبت به جهان اطراف اوست.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *