راه های پس انداز

لباس مناسب سخنرانی
لباس مناسب سخنرانی
شهریور ۲, ۱۳۹۷
هوش اقتصادی
بالا بردن هوش اقتصادی
شهریور ۴, ۱۳۹۷

راه های پس انداز

پس انداز

من میتوانم

1. تمامی مخارجتان را ثبت کنید

گام اول در پس انداز پول این است که بدانید چقدر پول خرج می کنید. برای یک ماه تمامی خرجهایتان را ثبت کنید. بدین شکل که بهای هر چیزی حتی هر لیوان چای، هر نخ سیگار، روزنامه و هر هله هوله ای که عصرها می خورید برای کل یک ماه ثبت کنید. بر اساس آنچه ثبت کرده اید ارقام مخارج تان را بر اساس طبقه بندیشان سازماندهی کنید: بنزین، خواروبار، حمل و نقل و در آخر هزینه کل هر یک از آنها را ثبت کنید.

2. بودجه بندی کنید

حال که تصویر واضحی از مخارج تان در یک ماه دارید، می توانید برای مخارج تان بودجه بندی کنید.خرج هایتان را محدود کنید و مطمئن شوید که پول برای روز مبادایتان کنار گذاشته اید. به خاطر داشته باشید که بودجه بندی تان شامل تمامی مخارج تان شود مخارجی که معمولاً واقع می شوند ولی نه هر ماه مانند هزینه تعمیر و نگهداری ماشین.

 3. برای پس اندازتان برنامه ریزی کنید

با توجه به دخل و خرج ماهانه تان، در داخل بودجه بندی پس اندازهایان را طبقه بندی کنید و تلاش کنید پس اندازتان حداقل 10 تا 15 درصد درآمد خالص تان باشد. اگر خرج هایتان اجازه نمی دهند که چندان پس انداز کنید، زمان آن است که از خرج هایتان بکاهید. قبل از اینکه بخواهید به زدن از خرج خانه و وسیله نقلیه تان برای پس انداز فکر کنید، دنبال کاستن از مخارجی غیر ضروری که می توانید کمتر بابت آن خرج کنید باشید مانند، تفریح، رستوران و مانند آن.

4. هدف هایتان را مشخص کنید

تعیین هدف های پس انداز شروع آن را بسیار راحتتر می کند. با این نکته تعیین کننده شور کنید که چقدر طول می کشد تا به هدف تان برسید. بعضی از آنها هدف کوتاه مدت هستند ( که معمولاً بین یک تا سه سال طول می کشند):

- پس انداز برای مخارج فوق العاده که شامل مخارج شش ماه تا یک سال شما شود (مانند پس انداز برای بیکاری و وقایع ضروری دیگر)

- پس انداز برای خرید ماشین

- پس انداز برای سفر در تعطیلات


5_ پس انداز - اقتصادی یا اجتماعی - سبب امنیت خاطر اعضای خانواده می شود. امنیت خاطر نیز سبب کاهش اضطراب و فشارهای روانی می شود.
از آن جایی که خانواده، در فرایند حیات خود به شکل های گوناگون با مسائل و مشکلات متعددی مواجه می شود، پس انداز کردن یکی از راه‌ حل های این مشکلات خواهد بود؛ از این رو، خانواده هایی که پس انداز دارند، امنیت خاطر بیشتری دارند و در زندگی احساس ثبات و پایداری بیشتری می کنند.

6_ پس انداز تنها با فعالیت سرپرست خانواده حاصل نمی شود، بلکه همه اعضای خانواده در آن سهیم اند
مدیریت داخلی خانه همچون: مدیریت صحیح هزینه ها و فرزندان با صرفه‌جویی؛ یعنی استفاده بهینه از وسایلی که در اختیار دارند و وسایل منزل به پس انداز خانواده کمک می کند؛ از این رو، پس انداز امری مشارکتی است.

مشارکت نه به این معنا که دیگران را مجبور به انجام دادن فعالیتی کنیم که به پس انداز منتهی شود، بلکه به این معنا که دیگران خود با شناخت و آگاهی از لزوم و ضرورت و بنا بر میل و اراده خود به آن بپردازند؛ از این رو، گفتگو در خانواده درباره ‌راه های پس انداز و رابطه صرفه جویی با آن و تأثیر پس انداز در زندگی آینده و نقش آن در ایجاد اطمینان خاطر و کاهش فشارهای روانی، به مشارکت درست و فعال اعضای خانواده می انجامد.
بنابر این، درباره پس انداز بیشتر بیندیشیم و راه های گوناگون آن را بررسی کنیم و برای به دست آوردن آن اقدام کنیم. به هر میزان و از هر کجا که آغاز کنیم، برای خود و دیگران مفید خواهد بود.

راه های پس اندازReviewed by من میتوانم on Aug 25Rating: 3.0راه های پس اندازبررسی مهم ترین نکات در راه پس انداز کردن و پول جمع کردن

بررسی مهم ترین نکات در راه پس انداز کردن و پول جمع کردن

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *