روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟

تاثیر موسیقی
تاثیر موسیقی بر انسان
شهریور ۳۰, ۱۳۹۷
مشاوره و روانشناسی جنسی چگونه است ؟
روانشناسی جنسی چگونه است ؟
مهر ۱, ۱۳۹۷

روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟

روانشناسی ورزشی چیست

روانشناسی ورزشی

روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟

 

در ابتداء در این مقاله به  این موضوع میپردازیم

علایق ورزشکاران چیست ؟

توجه هر فرد از علاقه اش پیروی می کند. برای مثال هر فرد می تواند به سخنرانی ای گوش بدهد که مطالبش مورد علاقه اش باشد . این اصل می تواند در خدمت جلب توجه ورزشکاران قرار گیرد. بطور کامل میتوان چگونگی انجام مهارت را به شاگردان آموخت و آنها را با کاربردهای مهارت و نقش آنها در نقشه تیمی آشنا ساخت .

 لازم است که شاگردان:

  • علت انجام تمرینات جسمی را بدانند.
  • بر علت انتخاب استراتژی تیم واقف باشند.
  • دریابند که علاقه به کار، چگونه افزایش می یابد.

علاقه ورزشکار ها به فعالیت های ورزشی و لذت بردن از بازی ها در واقع پاسخی است که نیاز به حرکت در انسانها را بروز می دهد . اگر تمرینات را فقط منحصر به تمرینات خشک، تعالیم شفاهی شود ، آنوقت در برقراری و حفظ توجه شاگردان، مشکل به وجوذ خواهد آمد . تمرین را باید با توجه به ذوقیات شاگردان و شادی آور  طراحی کرد تا بتوان توجه آنها را جلب و مورد استفاده بهینه قرار داد. آزادی دادن به ورزشکاران در تعیین حداقل انتخاب آنها  از تمرینات دلخواه، موجب توسعه علاقه آن ها به ورزش کردن می گردد.

تعریف توجه

توجه، جریان هدایت کننده آگاهی های است که به موازات دریافت اطلاعات توسط حواس، ادامه می یابد. همانطور که می دانید اطلاعات از طریق حواس ما از جهان پیرامون کسب می شود. در هر لحظه حواس ما بوسیله محرکهای محیطی متعددی مورد تهاجم قرار می گیرند.

وقتی که احساسها مشخص می گردند و به آنها تسلط پیدا میشود ، آنگاه ادراک صورت می گیرد. پس از ادراک ، جریان پردازش و روشن شدن اطلاعات ،  ناشی از علائم و رویدادهای واقعی است. ادراک زمانی به سهولت صورت می گیرد که بتوان به احساس های دریافتی خود توجه کنید.

همانطور که مشاهده می کنید فرآیند اخذ تصمیم مستلزم توجه به ادراکات است. از این جهت، توجه یک فرآیند شناختی است که بوسیله آن اطلاعات رسیده از محرکات، کشف، سازمان بندی و هدایت می شود. توجه، توسط سطح هوشیاری هر فرد و ظرفیت او در پردازش اطلاعات ورودی، تحت تأثیر قرار می گیرد.

حواس انسان ها در معرض تحریک محرکات بیشماری از محیط اطراف خود هستند، ولی تنها زمانی که به گروه خاصی از آن محرکها توجه کنید، میتوانید آنها را درک کنید. آن چیزی را که در  ذهن  تجربه  و احساس می کنید، بستگی به آن دارد که توجه تان را به کجا خواهید برد . مکانیزم توجه در عین حال بر صرفه جوئی انرژی روانی تأثیر دارد زیرا که محرکها را تقلیل می دهد و بخش اصلی و مربوطه را ، از فرعی و نامربوط، تفکیک می کند.

روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟Reviewed by من میتوانم on Sep 21Rating: 4.5 روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟ روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟ در ابتداء در این مقاله به این موضوع میپردازیم ، علایق ورزشکاران چیست ؟

 روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟ در ابتداء در این مقاله به  این موضوع میپردازیم ، علایق ورزشکاران چیست ؟

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *