روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟

روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟ ، روانشناسی
روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟
مهر ۳, ۱۳۹۷
روانشناسی ورزشی چیست
روانشناسی ورزشی چگونه انجام میگیرد؟
مهر ۷, ۱۳۹۷

روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟

روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟ ،مشوره و روانشناسی

روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟

روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟

 

در تعریف این موضوع ابتداً انواع هایی از دوستی در اینجا توضیح داده میشود .

  • دوستی حقیقی
    این نوع از دوستی مخصوص اولیاء و مؤمنان واقعی است كه تمام ارادت و انس و محبت خود را نسبت به خداوند تبارك و تعالی و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام صرف نموده اند. آری اینان نخبگان عالم و كسانی هستند كه از غیر دوست جدا شده اند ، و به دوست پیوسته اند و آنچنان لذت این دوستی را چشیده اند كه حاضر نیستند دنیا و آنچه در آن است را با لحظه ای انس و محبت و مناجات با خدای متعال و ارادت به ساحت معصومین علیهم السلام عوض كنند. زیرا آنها خود مصداق واقعی این آیه هستند” والّذینَ آمَنوُا أَشَدُّ حُبًّا لِلّه”

**آنان كه ایمان دارند بیشترین محبت و عشقشان به خداست .**

  • دوستی مجازی
    بر پایه آنچه تا این جا در تعریف دوستی گفته شد روشن می شود كه هر علاقه و محبتی كه انسان به غیر از خداوند تبارك و تعالی و ائمه معصومین علیهم السلام دارد ، دوستی مجازی است. حال اگر این دوستی براساس خواهش های نفسانی و شر و فساد باشد ، انسان را به منجلاب فساد می كشاند و اصولاً چنین دوستی هایی ناپایدار خواهند بود. و اما اگر این دوستی ها ، دارای معیار صحیح باشند و از انگیزه الهی و فطرت انسانی سرچشمه گرفته باشند ، ضمن آنكه پایدار می مانند ، سرانجام انسان را به سعادت می رسانند . بدون شك یك مسلمان كه با نگاه دینی ، روش زندگی خود را ترسیم می كند و تمام مراحل و ابعاد آن را حركت به سوی كمال خود می داند ؛ در انتخاب دوست- كه سهم عظیمی در سعادت و شقاوت انسان ها و نقش مهمی در زندگی آنها میتواند داشته باشد  - دقت كامل را به عمل می آورند و دوستانی را جهت معاشرت و زندگی انتخاب میکنند كه در این مسیر یار و مددكار آنها باشند. در این صورت است كه این نوع دوستی و محبت مجازی ، به ایجاد زمینه  و واسطه ای برای رسیدن به آن حقیقت مطلق تبدیل خواهند شد.
  • بهترین دوستان
    نخستین نكته ای كه در اینجا باید به آن تأكید شود این است كه دوستی و محبت دارای مراتب و درجاتی است. نباید تصور كرد كه دوستی بین افراد ، یكسان است. حقیقت این است كه دوستان مراتب مختلفی دارند ؛ بعضی به عنوان دوست كامل شناخته می شوند ؛ زیرا از همه ی ویژگی ها و شرایط یك دوست كامل برخوردارند و بعضی شرایط كمتری را در خود جمع كرده اند. با مطالعه احادیث و روایات هم به این مطلب پی می بریم كه دوستان به چند نوع تقسیم شده اند.
    امام صادق علیه السلام فرموده است: دوستی و رفاقت حدودی دارد. كسی كه واجد تمام آن حدود نیست، دوست كامل نیست و آن كسی كه دارای هیچ یك از آن حدود نباشد اساساً دوست نیست.
روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟Reviewed by من میتوانم on Sep 26Rating: 4.5روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟ در تعریف این موضوع ابتداً انواع هایی از دوستی در اینجا توضیح داده میشود . دوستی حقیقی ، دوستی مجازی ، بهترین دوستان و ...

روانشناسی دوستیابی چگونه است ؟

در تعریف این موضوع ابتداً انواع هایی از دوستی در اینجا توضیح داده میشود . دوستی حقیقی ، دوستی مجازی ، بهترین دوستان و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کد امنیتی *